Wednesday 26 October 2011

matematik tambahan oh add math

hyep ... assalamualaikum .... nak post karya sikit untuk post kali ni . semalam aku bersama sahabat-sahabat Ikhlas Accounting Crew berperang nk jawab soalan add math . *exam again ... -.-' *. almaklumlah ,, sekarang kan musim budak-budak sekolah exam . :)

cuti hari tu aku dengan kawan-kawan aku yang laen ditugaskan oleh cikgu editor majalah sekolah kami untuk buat majalah sekolah . macam-macam karya lah yang kami dapat . salah satu yang aku dapat karya tajuk "aduhai matematik tambahan !!" depa buat ni ala-ala seloka lah jugak . tapi ada sesetengah ayat yang tak macing . *saja nak kritik* nih aku kopikan karya tu ... aku nak cakap , yang aku bersetuju 108% dengan kaya ni ... hehe ;)


Matematik tambahan ,
Oh matematik tambahan ,
Selalu saja aku tertiarap ,
Kalau kaya dah lama aku bangkrap .

Dari tingkatan empat dan lima ,
Markah asyik turun saham ,
Bila cikgu ajar dalam kelas semua faham ,
Bila nak jawab soalan semua tenggelam .

Salah aku juga tertidur ,
Nasib baik tak berdengkur ,
Tetapi kena baling kapur ,
Silap-silap kena pula penampar .

Cikgu-cikgu sudah berbuih ,
Mengajar aku dah naik letih ,
Tellinga aku dah naik pedih ,
Mendengar leteran tak habis-habis .

Masa hari nak periksa  ,
Berjaga sampai terjegil mata ,
Akhirnya aku lulus juga ,
Tapi cangkul lagi satu mata

Nasihat pada yang lain ,
Janganlah belajar main-main ,
Jadikan rajin satu rutin ,
Kalau tidak jawabnya kena kahwin .

huhu ... ni lah karya depa . aku pon tak taw sapa yang buat menda alah ni . dia juz gelarkan diri dia "hamba Allah" ja . :) 

ini saja untuk hari nie ya anak-anak sekalian . wassalam ... :)

IN MATHS , IT IS NEVER A QUESTION OF "WHAT" , "WHEN" , "WHERE" OR "WHO" . IT IS ALWAYS A QUESTION OF "HAAAAAAAAAAAAAAAA ????

8 comments:

fathiah said...

siyes, aku suke subjek ni :D

suzyana naim said...

baguslah ... huhu ... jarang jumpak org yg suka subjek ni ... btw ,, i'm proud of u ... hoho

FarhanahAdzlan said...

haha mcam betull je "ITS ALWAYS A QUESTION OF HAAAAAAAAA?"

Rsanya bukan tu je kluar arghh!!oooohhhh!!eehhhhh!!sumer terkeluar..haha=)

suzyana naim said...

Farhanah Adzlan ~ huhuh .... betul3 ... :D

Unknown said...

masa akak sekolah dulu tak ambik matematik tambahan...nasib baik..ekekek..

meh tukar kotak komen kamu ni bagi lagi senang nak komen..

http://www.dianarashid.com/2011/10/kotak-komen-pop-up-window.html

suzyana naim said...

hahaha ... selamat ... tp kadang2 bila kita buat dpt jawapan , jd best . law xdapat ... emmm ... huhu . btw ,, thanx akak tutorial tu . dah buat ... :)

aamalinaazman said...

weeeee
siyesss suke sgt dgn add math!
hehehee

suzyana naim said...

waaaaahh .... xsangka ramai jugak yg minat . hihi ... tabik spring arh dekat semua ... huhu